Kom in actie voor

kinderen met brandwonden

Over deze campagne

Kinderen zijn veel vaker het slachtoffer van brandwondengevallen dan volwassenen. Vaak volgt een leven vol operaties. Ze moeten leren omgaan met starende blikken en harde reacties. Ze voelen dat niemand hen écht begrijpt. Door lotgenootjes bij elkaar te brengen ervaren zij herkenning en acceptatie, verpakt in onbezorgd plezier. Uw steun is nodig om dit mogelijk te maken.

Hetty was drie jaar toen zij ernstige brandwonden opliep. Kinderen uit de buurt staken het hutje waarop zij speelde in brand. Nu is zij als vrijwilliger actief voor de Nederlandse Brandwonden Stichting als coördinator van de Kindervakantieweken.

“Vanaf mijn achtste ben ik elk jaar met een Brandwonden Vakantieweek mee geweest. Ik heb daar echt heel veel aan gehad. Natuurlijk was ik als puber onzeker, in mijn ogen waren andere meisjes perfect. Ik leerde van andere jongeren hoe om te gaan met starende blikken en vragen. We deden confronterende dingen zoals zwemmen en met elkaar rond het kampvuur zitten, maar doordat je elkaar begrijpt, sleep je elkaar er doorheen. We hadden veel lol, maar ook diepgaande gesprekken, waarbij we aan een half woord genoeg hadden. Ik kon daar helemaal mezelf zijn.

‘Kinderen bloeien echt op’
“Dit jaar ga ik voor de zevende keer als vrijwilliger mee met de Kindervakantieweek. Geweldig om te zien hoe de kinderen daar opbloeien. De meesten komen gespannen binnen, maar al snel breekt het ijs. Ouders krijgen aan het eind van de week een ander kind mee naar huis, eentje die de wereld veel beter aan kan!”

‘Mijn droom’
“Ik hoop dat we kinderen met brandwonden kunnen blijven steunen door leuke activiteiten te organiseren. Uw steun is nodig om dit mogelijk te maken.” De vakantieweken worden georganiseerd door Stichting Kind & Brandwond. Samen met hen helpen we kinderen met brandwonden sterken te worden na hun brandwondenongeval.